מדיטציה אינה טכניקה אלא מצב תודעה

מדיטציה היא מצב של תודעה על-הכרתית אשר נטולת מחשבות. בהתאם, היא מאפשרת לכם להתרכז ברגע הנוכחי ללא עירוב של תהליכי התודעה השוטפים. במצב זה התודעה מתרוקנת וכך מסייעת לטבעכם האמיתי להתגלות, הוויה טהורה אשר ריקה מקיום עצמי נפרד ובלתי תלוי.

ידיעה זו הופכת את המדיטציה למצב המאפשר לאדם לדעת שהוא מחובר לכל מה שסביבו וכי כל מה שקיים מבטא הוויה אחדותית אחת המתבטאת בצורות שונות.

מצב אחדותי זה מעורר באדם צורך טבעי לחיות מתוך השקפה שהכל מחובר ובכך להפוך את עולמו ואת העולם סביבו למרחב משותף של שיתוף, אחווה ואהבה.

כדי להיכנס למצב של מדיטציה עליכם לעבור ברכות שלושה שלבים עיקריים: הרפיה, מיקוד ומדיטציה. עצרו לרגע, עצמו עיניים והקדישו מספר דקות להרפיית הגוף והתודעה.

תחילה הרפו כל איבר וכל שריר בגוף באמצעות סקירת הגוף מלמטה עד לקודקוד הראש. לאחר מכן הרפו מכל מחשבה או הרגשה באמצעות התמקדות בשלושה מחזורי נשימות עמוקות ואיטיות.

בשלב הבא עברו לנשימות בקצב טבעי והתמקדו בהן באמצעות תשומת לב מודעת. בחרו לשהות עם הנשימה ולא לחשוב על הנשימה. היעזרו בידיעה העמוקה שכעת אינכם זקוקים לדבר ואינכם בציפייה לדבר, כל שעליכם לעשות הוא להתרחש עם הנשימה.

כעת, כדי לעבור לשלב המדיטציה העבירו את תשומת הלב מהתמקדות בנשימה שזה אובייקט דינאמי להתמקדות בתודעה שזה אובייקט יותר סטטי. פשוט הביטו קדימה בעיניים עצומות והתרחשו עם החלל התודעה.

שהו עם הדממה הנובעת מתוכו. לאט לאט אתם חווים את טבעה של המציאות המבטאת אחדות של כל הדברים. זהו. אתם במדיטציה.

מתוך הספר קולות משביל הידיעה.

אולי מעניין אותך גם...